måndag 18 mars 2013

Att vara ensamstående förälder

Att vara ensamstående förälder - oavsett om man är pappa eller mamma - har många nackdelar. Men också många fördelar, och jag tycker att det är fördelarna som väger över - för mig som förälder.

Tänk bara så mycket kvalitetstid man får tillsammans med sitt barn, utan att behöva dela tiden med någon annan.

Nackdelen, faktiskt den största av nackdelarna, är barnets nackdel, och det är att barnet inte får träffa den andre föräldern så mycket, ifall barnet träffar den andre föräldern överhuvudtaget.

I mitt fall är det så att dottern faktiskt träffar sin mamma rätt regelbundet, men pga avstånd kanske inte så mycket som skulle behövas, och det bekymrar förstås en del.

Men - hon har det bra hos mig - och i övrigt tycker jag att livet som ensamstående förälder är underbart. Varje ledig sekund har jag och mitt barn varandra att umgås med, samt alla våra vänner, och vi har massor av aktiviteter som vi sysselsätter oss med - tillsammans.

Livet är underbart - när man har barn. Och enligt mig börjar inte livet på riktigt förrän den dag man blir förälder!

/Vi två

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar