måndag 18 mars 2013

Ridskola och dansskola

För barn är det viktigt med aktiviteter, både för att kunna vara aktiva och för den sociala träningens skull, och det är ett sätt att träffa vänner med liknande intressen.

Varje vecka följer jag med min dotter både på dansskola och ridskola.

Hon älskar musik, och att dansa till musik, så när jag  frågade om hon ville börja dansa på dansskola så blev hon riktigt glad. Sedan visade det sig att en av hennes vänner sedan tidigare går i samma dansgrupp och då blev det ännu roligare.

Sedan älskar hon hästar också, så ridskolan behövde jag inte ens fråga om, det valde hon själv att be om att få börja på. Och på de dryga två år hon gått i ridskola med dessa ponnies har hon både lärt sig en hel del om hästar och att rida själv, till och med att trava. Galopp får bli senare! Dessutom har hon lärt känna en hel de nya vänner också!

Även om en del aktiviteter kostar pengar så tycker jag att vi alla ska unna våra barn detta, då får vi välja att avstå några av våra egna intressen för att få råd. Man är barn bara en gång i livet och en väldigt kort period, vuxna är vi länge.

/Vi två

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar